Agate, J. R., Zabriskie, R. B., Agate, S. T., & Poff, R. (2009). Family leisure satisfaction and satisfaction with family life. Journal of leisure research, 41(2), 205-223.
Amato, M. P., Lundberg, N., Ward, P. J., Schaalje, B. G., & Zabriskie, R. (2016). The mediating effects of autonomy, competence, and relatedness during couple leisure on the relationship between total couple leisure satisfaction and marital satisfaction. Journal of Leisure Research, 48(5), 349-373
Andreasen, A. R. (1984). Life status changes and changes in consumer preferences and satisfaction. Journal of Consumer Research, 11(3), 784-794.
Arazuri, E. S., de Jubera Ocón, M. S., & González, R. C. (2018). Actitudes de padres e hijos hacia un ocio compartido en familia. Pedagogía Social: Revista Interuniversitaria, 32, 59 -70.
Bauer, M., & Auer-Srnka, K. J. (2012). The life cycle concept in marketing research. Journal of Historical Research in Marketing, 4(1), 68-96.
Chacón Jiménez, F., & Chacón Martinez, A. (2015). Hogar y familia: Corrientes interpretativas y realidades sociales. Los ejemplos de movilidad de la población (1771) y movilidad social (1797) en Lorca. Revista de Demografía Histórica,XXXIII(II), 29–63.
Chen, C., Yuan, Z., & Zhu, H. (2019). Playing, parenting and family leisure in parks: Exploring emotional geographies of families in Guangzhou Children’s Park, China. Children’s Geographies, 1-14.
Contrera, V. L. (2006). La narrativa en trabajo social: Entrevista familiar como espacio de re-construcción de relatos. Revista Tendencias y Retos, 11(0122–9729), 143–151. Recuperado a partir de http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/175
Corbin, J., & Strauss, A. (2002). Bases de la investigación cualitativa. Medellín: Editorial Universidad de Antioquia.
Crawford, D. W., & Godbey, G. (1987). Reconceptualizing barriers to family leisure. Leisure Sciences, 9(2), 119-127.
Cruz, Á. M. R. (2017). El binomio ocio-familia desde el enfoque humanista: el caso de las familias de la Caja de Compensación Familiar del Huila. Lúdica Pedagógica,26(II), 105-114.
Da Costa Ganzo Fernandez, J. A., de Oliveira, R., & Hochheim, N. (2002). Application of family life cycle concept in determining potential segment for housing projects: case study of two downtown projects in Florianópolis, Brazil. Property Management, 20(5), 312-325.
DANE (2018). ¿Cómo vivimos? Recuperado el 17 de febrero de 2020, de: https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/demografia-y-poblacion/censo-nacional-de-poblacion-y-vivenda-2018/como-vivimos
DANE (2020). Estratificación socioeconómica para servicios públicos domiciliarios. Recuperado el 17 de febrero de 2020, de: https://www.dane.gov.co/index.php/servicios-al-ciudadano/servicios-informacion/estratificacion-socioeconomica
Denzin, N., & Lincoln, Y. (2000). The discipline and practice of qualitative research. In N. Denzin & Y. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research, 2nd edition (pp. 1-28). Thousand Oaks, CA: Sage.
Devillard, M. (1990). El grupo doméstico: Concepto y realidades. Política y Sociedad, 6/7, 103–111. Recuperado a partir de https://eprints.ucm.es/39137/1/grupodomesticodevillard.PDF
Dupont, S. (2018). The family life cycle: An essential concept for looking at contemporary families. Thérapie Familiale, 39(2), 169-181.
Ellis, C. S. (2008). Interactive interview. En T. Barone, J. Cheek, J. Clandinin, J. W. Creswell, N. K. Denzin, K. D. Elsbach, ... C. Seale (Eds.), The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods Volumes 1 & 2 (pp. 443–445). California: SAGE Reference Publication.
España, R. (2011). Los cambiantes hábitos del consumidor colombiano. España (Presidencia). Conferencia Fenalco, Bogotá. Recuperado de: https://scholar.google.es/scholar?hl=es&as_sdt=0%2C5&q=Los+cambiantes+h%C3%A1bitos+del+consumidor+Colombiano+espa%C3%B1a&btnG=
Euromonitor (2018). Understanding millennials as parents (Septiembre 2018). Recuperado el 9 de noviembre de 2018, de: https://www.euromonitor.com/
Featherstone, M. (1987). Lifestyle and consumer culture. Theory, Culture & Society, 4 (1), 55-70.
Fradua, I. A., & Cabrera, M. S. (2012). El ócio como valor en la sociedad actual. Arbor, 188(754), 283-291.
Glick, I. Berman, E. Clarkin, J. Rait, D. (2001). Marital and family therapy. 4th ed. Amer Psychiatric Pub Inc.
Gutierrez de Pineda, V. (1994). Familia y Cultura en Colombia (3era edicion). Medellin, Colombia: Editorial Universidad de Antioquia.
Hodge, C., Bocarro, J. N., Henderson, K. A., Zabriskie, R., Parcel, T. L., & Kanters, M. A. (2015). Family leisure: An integrative review of research from select journals. Journal of Leisure Research, 47(5), 577-600.
Holt, D. B. (1997). Poststructuralist lifestyle analysis: Conceptualizing the social patterning of consumption in postmodernity. Journal of Consumer research, 23(4), 326-350.
Hurd, A., & Anderson, D. M. (2017). Kraus’ Recreation & Leisure in Modern Society. MA: Jones & Bartlett Learning.
Johnson, H. A., Zabriskie, R. B., & Hill, B. (2006). The contribution of couple leisure involvement, leisure time, and leisure satisfaction to marital satisfaction. Marriage & Family Review, 40(1), 69-91.
Lastovicka, J. L., Murry Jr, J. P., & Joachimsthaler, E. A. (1990). Evaluating the measurement validity of lifestyle typologies with qualitative measures and multiplicative factoring. Journal of Marketing Research, 27(1), 11-23.
López-Sintas, J., Rojas de Francisco, L., & García-Álvarez, E. (2017). Home-based digital leisure. World Leisure Journal, 59(sup1), 86-92.
Mattingly, M. J., & Blanchi, S. M. (2003). Gender differences in the quantity and quality of free time: The US experience. Social Forces, 81(3), 999-1030.
Mejía Navarrete, J. (2000). El muestreo en la investigación cualitativa. Investigaciones Sociales, 5(Año IV), 165-180.
Milek, A. (2015). Spending time with one’s partner: the interplay between dimensions of shared time, external stress, and couples’ relationship functioning (disertación doctoral), University of Zurich.
Mintz, S. M., & Kellogg, S. (1988). Domestic revolutions: A social history of American family life. New York, NY: Free Press.
Moratto, N.S., Zapata, J.J., & Messager T. (2015). Conceptualización de ciclo vital familiar: una mirada a la producción durante el periodo comprendido entre los años 2002 a 2015. Revista CES Psicología, 8(2), 103-121.
Narotsky, S. (2004). Antropología Económica Nuevas tendencias (Primera ed). Barcelona: Editorial Melusina.
Neulinger, J. (1974). The psychology of leisure: Research approaches to the study of leisure. Springfield, 11, 295-306.
Noreña, A. L., Alcaraz-Moreno, N., Rojas, J. G., & Rebolledo-Malpica, D. (2012). Aplicabilidad de los criterios de rigor y éticos en la investigación cualitativa. AQUICHAN, 12(3), 263–274.
Parr, M. G., & Schmalz, D. (2019). Leisure studies in the 21st century: Challenges and opportunities in our collective identity. Journal of Leisure Research, 50(4), 1-16.
Pomfret, G., & Varley, P. (2019). Families at leisure outdoors: well-being through adventure. Leisure studies, 38(4), 1-15.
Portafolio (2016, 18 de febrero). Por la coyuntura, colombianos cambiaron hábitos de consumo. Recuperado de: http://www.portafolio.co/mis-finanzas/ahorro/colombianos-cambiaron-habitos-consumo-155210
Plummer, J.T. (1974). The concept of life style segmentation. Journal of Marketing, 38, 33-7.
Prados, M. Á. H., & Muñoz, J. S. Á. (2019). Family leisure and academic achievement. Perception of the families. Italian Journal of Educational Research, 23, 86-105.
Ramos, I. (2008). Estilos de vida y valores en las personas mayores de 65 años: adaptación y validación de la lista de valores LOV (Tesis maestría). Universidad de Alicante, departamento de comunicación y psicología social, San Vicente del Raspeig, Alicante, España. Recuperado de: http://casus.usal.es/pkp/index.php/MdE/article/viewFile/990/931
Rapoport, R., & Rapoport, R. N. (2019). Leisure and the family life cycle. Routledge.
Redondo-Bellon, I., Royo-Vela, M., & Aldas-Manzano, J. (2001). A family life cycle model adapted to the Spanish environment. European Journal of Marketing,35(5/6), 612-638.
Revista Credencial (2012). ¿Cómo es la nueva familia colombiana? Recuperado de: http://www.revistacredencial.com/credencial/noticia/actualidad/como-es-la-nueva-familia-colombiana
Rodríguez, J. & Agulló, E. (1998). Estilos de vida, cultura, ocio y tiempo libre de los estudiantes universitarios (Tesis maestría). Universidad de Oviedo, Oviedo, España. Recuperado de: http://www.redalyc.org/html/727/72711202/
Rojas De Francisco, L., & Monroy Osorio, J. C. (2017). The Cultural Agenda and Leisure Time in Medellín, From the Perspective of the Online Content Experiences Shared. ACR Latin American Advances, proceedings Vol. 4 (pp. 83-83).
Tolhurst, H. M., & Stewart, S. M. (2004). Balancing work, family and other lifestyle aspects: a qualitative study of Australian medical students’ attitudes. Medical journal of Australia, 181(7), 361-36 4.
Salgado, A. F. (2012, 25 de julio). La familia colombiana al desnudo. Blog Sura. Recuperado de: https://www.sura.com/blogs/calidad-de-vida/familia-colombiana-al-desnudo.aspx
Shannon, C. S. (2019). # Family: Exploring the Display of Family and Family Leisure on Facebook and Instagram. Leisure Sciences, 1-17.
Semenova M. N., Zapata J. J. & Messager T. (2015). Conceptualización de ciclo vital familiar: una mirada a la producción durante el periodo comprendido entre los años 2002 a 2015. Revista Ces, 8 (2), 103-121. Recuperado de: http://revistas.ces.edu.co/index.php/psicologia/article/view/3555
Shahvali, M., Kerstetter, D. L., & Townsend, J. N. (2019). The Contribution of Vacationing Together to Couple Functioning. Journal of Travel Research, 1-16 .
Smale, B., Holly, D., Pelot, C., Croxford, A., & Auger, D. (2010). Leisure and Culture: A report of the canadian index of wellbeing (CIW). http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/CLT/pdf/leisureandculturefullreport.pdf
Solomon, M., Bennet, R. & Previt, J. (2013). Consumer Behavior. Malasia: Pearson Australia.
Spiggle, S. (1994). Analysis and Interpretation of Qualitative Data in Consumer Research. Journal of Consumer Research, 21 (3), 491-503.
Swinyard, W. R., & Smith, S. M. (2004). Activities, interests, and opinions of online shoppers and non-shoppers. International Business & Economics Research Journal (IBER), 3(4).
Thach, E. C., & Olsen, J. E. (2004). The search for new wine consumers: marketing focus on consumer lifestyle or lifecycle. International Journal of Wine Marketing,16(3), 44-57.
Valette-Florence, P., & Jolibert, A. (1990). Social values, AIO, and consumption patterns: Exploratory findings. Journal of Business Research, 20, 109-122.
Ward, P. J., Barney, K. W., Lundberg, N. R., & Zabriskie, R. B. (2014). A critical examination of couple leisure and the application of the core and balance model. Journal of Leisure Research, 46(5), 593-611.
Well, W. D. (1974). Life style and psychographics: Definitions, users and problems, life style and psychographics. Chicago III: AMA, 325-363.
Wells, W. & Tigert, D. (1977). Activities, interests, and opinions. Journal of Advertising Research, 11(4), 27-35.
Zablocki, B. D., & Kanter, R. M. (1976). The differentiation of life-styles. Annual Review of Sociology, 2(1), 269-298.
Zabriskie, R. B., Aslan, N., & Williamson, M. (2018). Turkish family life: A study of family leisure, family functioning, and family satisfaction. Journal of Leisure Research, 49(1), 8-27.